Google Translate
Använd Google translate till att översätta webbplatsen. Norberg tar inget ansvar för översättningen.
Talande Webb
Här hittar du information om färdtjänst och hur du ansöker om färdtjänst.
Färdtjänsten syftar till att stärka den funktionshindrades möjligheter att förflytta sig, samt att föra ett självständigt och normalt liv. Färdtjänsten ska vara ett komplement till den allmänna trafikförsörjningen.
För att få färdtjänst ska man ha ett varaktigt handikapp eller funktionshinder, minst tre månader. Detta handikapp eller funktionshinder skall avsevärt försvåra eller omöjliggöra resor med kollektivtrafiken.
Ansökan om färdtjänst och riksfärdtjänst görs hos biståndshandläggare.
Vid bokningar av färdtjänst med vanlig taxi kontakta Norbergs Taxicentral AB, telefon 0223-204 00.
Vid bokning av färdtjänst med handikappbuss kontakta Taxi Fagersta AB, telefon 0223-102 40.
Bokning av handikappbuss ska ske minst 24 timmar före planerad avresa.
Biståndshandläggare
Rosmarie Norén
Telefon: 0223-290 82
E-post: ros-mari.noren@norberg.se
Telefontid:
Måndag-fredag klockan 8.30-9.30.
Biståndshandläggare
Veronica Kloo
Telefon: 0223-292 49
E-post: veronica.kloo@norberg.se
Telefontid:
Måndag-fredag 8.30-9.30
Ansökningsblankett riksfärdtjänst Pdf, 206 kB.
Ansökningsblankett färdtjänst Pdf, 265 kB.
Riktlinjer för färdtjänst och riksfärdtjänst Pdf, 359 kB.
Information till läkare, sjukgymnast eller arbetsterapeut Word, 42 kB.